Moalinn

Tjena!

Jag är en ganska kreativ tjej som föddes en höstig oktoberdag 1995 vilket gör mig 18 år. Det betyder också att jag går sista året på Plusgymnasiet i Uddevalla, Estetiska programmet - media inriktning foto. Jag lever i princip livet genom kameralinsen och har alltid musik i öronen. Hästar är underbara varelser. Rider två hästar regelbundet, Scarlett Kinne (Scarlett) och Skirnir frá Hofi (Skirnir).
Utöver fotografering, musik och djur tycker jag om att pilla med koder - alltså webbdesign och jag är även ganska så galen i England. Har en dröm att flytta dit en vacker dag. Varför? Tja, jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig. Annars vill jag resa runt till olika länder och fotografera. Mina drömländer är Skottland, Australien, något land i Afrika och Japan.
Nikon D7000 + Nikon 85 f/3.5 macro
 
Låt oss gå till hästarna

Scarlett Kinne
Varmblodstravare på 14 år. Hon har gått på travet men var helt enkelt inget att ha så hon såldes till hennes nuvarandre ägare under 2009. Jag red henne första gången några veckor efter att hon kommit till gården, men inte så mycker efter det. Det har gått lite fram och tillbaka, men jag har varit medryttare på henne sen 2011. Idag rider jag henne regelbundet. Hon är i princip som min egen, får göra vad jag vill med henne men jag har inte all tid i världen så rider henne bara två gånger i veckan just nu får se hur det blir lite längre fram när man tagit studenten och allt.
Scarlett är en energisk häst med glimten i ögat. Hon har sina tricks för att slippa undan jobbet, sparka och stegra är två av dem men vi jobbar på det och jag ser framsteg. "Travare är inget att ha" - ett ord man har fått från många, kan säga att vi har redan petat ner några av orden i deras halsar, bara resten kvar.
Nikon D7000 + Nikon 85 f/3.5 macro

Skirnir frá Hofi
Islandshäst på 19år. Impoterad från Island och ägs av min kompis. Red Skirnir för första gången när jag bara var runt 8 år skulle jag kunna tro, om jag inte var lite äldre, det var då han var stor och mäktig - idag är han bara en liten skitponny. Han är en häst man kan lita på, snäll och en riktig skogsmulle. Energi har den gamla gubben och han är väldigt rolig att rida.
Nikon D7000 + Nikon 18-105 f/3.5-5.6


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback