Amalia

Jag heter då Amalia och är en 15- (snart 16) årig hästtjej som helt enkelt inte kan tänka mig ett liv utan djur och framförallt då hästar. Utöver mitt hästintresse älskar jag musik! Går inte en dag utan att jag går runt med lurarna i öronen och hoppar omkring i någon form av dans ;P 
De hästar jag rider regelbundet heter Feuille De Tulipe (Tullan) som är min medryttarhäst och Il Thio Picco Da Te (Picco/Thio) som också är min medryttarhäst. 
I headern är den första hästen Ite som jag också red i nästan 2 år på ridskolan men som nu nyligen fick en senskada och pensionerades hos sin gamla ägare. 
 
Tullan är ett 20-årigt C-ponnysto med så mycket egen vilja det någonsin kan finnas i en häst. Hon är korsning Arab/Connemara. Tullan är min kusins häst så jag har känt henne ganska länge men varit hennes medryttare i sammanlagt 2-3 år ungefär.
Bilden är tagen av mig men med min kompis kamera.
 
Picco är en 10-årig valack som är importerad från Tyskland och han beter sig lite som ett sto ibland och han är en riktig fighter. Picco eller Thio som han nu kallas stod förut på Täby ryttarcenter där jag rider men han fick en senskada vintern 2010 och åkte på våren 2011 till Karlshemns gård på Ekerö där han fortfarande står och han blev frisk hösten 2011 då jag även började rida honom igen. Jag åker alltså kommunalt varannan vecka för att få rida honom och han är den hästen som äger hela mitt hjärta. Picco har jag ridit i ungefär 5 år snart.
Sony a450 bilden är från ridlägret i somras.
 
This is me ;)
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback